Hoe werken we?

De hulp van Stichting Social Klus inschakelen?

Dit kan als hulpvrager zelf, via een verwijzer of via het netwerk.

Het begint bij een belletje of een mailtje. Bij het eerste contact wordt er gekeken of u al bekend bent bij ons. Is dit niet het geval dan starten we altijd met een kennismakingsgesprek.
Bent u wel bekend, dan is de vraag bepalend of we eerst langs moeten komen, eventueel plannen we dan gelijk telefonisch een afspraak.

In een kennismakingsgesprek wordt er besproken waarom u onze hulp nodig heeft.
Onderwerpen zoals financiën, eigen netwerk en mogelijke beperkingen passeren de revue.
Uiteraard wordt ook de klus bekeken. Wat is er voor nodig? Hebben wij de expertise in huis om dit uit te voeren?

Bij de vraag om praktische ondersteuning bieden we maatwerk m.b.t. de financiën, grofweg verdelen we dat in 4 groepen.
Iemand heeft:

  • voldoende financiën om een professioneel bedrijf in te schakelen, in dat geval bemiddelen we met aangesloten ondernemers met het Stichting Social Klus-keurmerk;
  • niet voldoende financiën, maar meer dan dat gemiddeld nodig is bij vrijwilligersinitiatieven. In dat geval vragen we een donatie waar de hulpvrager vrede mee heeft en passend is in vergelijking met de klus;
  • een zeer beperkte financiële draagkracht. De bijdrage zal naar ratio zijn. Gemiddeld betekend dit €10-€20 per dagdeel. Eventuele middelen die nodig zijn proberen we via bijvoorbeeld de Social-Spaarpot te regelen of via andere partners;
  • geen financiële draagkracht. In dat geval is onze dienstverlening gratis, eventuele middelen die benodigd zijn, zijn voor rekening van de hulpvrager of proberen we via bijvoorbeeld de Social-Spaarpot te regelen of via andere partners.

Besluiten we na het kennismakingsgesprek dat Stichting Social Klus de klus kan/mag uitvoeren, dan bespreken we de situatie met de betreffende vrijwilligers, beginnen we met eventuele voorbereidingen en plannen we de uitvoering. Op de afgesproken dag(en) komen we langs en voeren we de klus uit.

Heeft u nog aanvullende vragen óf wilt u gelijk onze hulp inschakelen?
Bel ons op of neem contact op via het contactformulier.

Jan: “De verhuisdag liep heel goed, met zorg werd alles ingeladen en bij het nieuwe huis op zijn plek gezet. Van te voren was alles goed doorgesproken en zelfs de bus werd voor ons geregeld. Fijn dat dit op deze manier kan!”